با بهنگر مصاحبه نمي كنم
« با بهنگر مصاحبه نمي كنم ، براي اين كه بهنگر خط قرمز را رعايت نمي كند . خط قرمز ما همان ولايت فقيه است و ...»
اين جمله اي است كه احمد علي مقيمي نماينده مردم نكا- بهشهر – گلوگاه در مجلس شوراي اسلامي بارها در برابر سوال خبرنگار بهنگر تكرار كرده است .
اين بار كه مقيمي به نظر مي رسيد آخرين شماره بهنگر را مطالعه كرده است وتحليل هاي سفر دور دوم رئيس جمهور به مازندران را خواند و يا شايد گزارش ماجراي كردان در نشريه بود اين طور واكنش نشان داد . وي اين بار در ادامه جمله اش افزود : بهنگر فقط نيمه خالي ليوان را مي بيند و عملكرد ها را ناديده مي گيرد . مقيمي كه با سوال ارزيابي شما از مصوبات دور دوم سفر هيئت دولت به مازندران چيست،روبرو شد گفت : شما قبل از هر چيز تحليل خود را درباره سفر كرديد.
اين موضوع بهانه اي شد تا نكاتي به اين نماينده مجلس گوشزد شود .
1- از حرف هاي احمد مقيمي چنين برداشت مي شود كه خط قرمز از نظرش محمود احمدي نژاد است . چرا كه نشريه بهنگر هر وقت به انتقاد از سياست هاي دولت پرداخت اين نماينده مجلس اين گونه برافروخته شد. .( بيهوده نيست كه برخي از نمايندگان همفكرش بلافاصله پس از پايان جلسه ليواني كه در آن آب دهان زده احمدي نژاد باقي مانده را به عنوان تبرك مي خوردند .) اما بايستي به اين نماينده و هم فكرانش يادآوري كرد كه تذكرات مراجع تقليد به دولتمردان(ارزشگراي) نهم پس از پيروزي انقلاب بي سابقه بوده است .در ضمن آقاي مقيمي چه مرجعي است كه به خودش اجازه مي دهد خط قرمز را براي نشريات تعيين كند؟! ضمن اینکه بهنگر از چندین ماه گذشته که برای اولین بار احمد مقیمی به بهنگر انگ عدم رعایت خط قرمز را زد در پاسخ از وی خواست از همان تاریخ که نشریه به ادرسش ارسال می شود نکاتی را که بنظرش عدم رعایت خط قرمز است را با ذکر دلیل برای نشریه ارسال کند اما با گذشت حدود هشت ماه نه تنها نکته ای اعلام نشد باز هم ایشان همان حرف(...) را تکرار می کند.
2- تعريف آقاي مقيمي از ولايت فقيه چيست؟ چرا اين دسته از افراد براي هر موضوعي از ولايت فقيه هزينه مي كنند ؟ از كجا معلوم همين نويسندگان بهنگر اعتقادشان به ولايت فقيه از خودشان بيش تر نباشد ؟ آيا غیر از این است عده ای از پشت همین شعار مدرك تحصيلي جعل می کنند تا پايه حقوقشان را بالا ببرند .
3- نماينده بهشهر-نكا و گلوگاه آن قدر شيفته دولت نهم است كه حتي وقتي در شوراي اداري حوزه انتخابيه خود با حضور نماينده رئيس جمهور يا وزير صحبت مي كند . به جاي اين كه از مشكلات و تنگناهاي حوزه انتخابيه بگويد تا شايد شهرش جايي در مصوبات سفر داشته باشد؛ به تعريف و تمجيد از دولتمردان می پردازد ومی گوید مردم بايد شاكر باشند كه چنين دولت خدمتگذاري نصيب آن ها شد و ... وقتي چنين نمايندگان شاكري در مجلس باشد خيلي دور از ذهن نيست كه دولت جاي آن ها را در جلسات خود در حاشيه سالن قرار دهد !
4- تا قبل از مجلس هشتم ديدگاه سياسي احمد مقيمي براي همه آشكار بود اما وي پس از انتخابات و جلسات مكرر از همدلي و غير سياسي بودن خود حرف مي زد و مدام از شخصيت فرا جناحي و استفاده از همه ظرفيت ها و گروه هاي سياسي براي توسعه منطقه حرف زد. آقاي مقيمي بايد بداند هفته نامه بهنگر چه خوب يا بد جزو نشرياتي است كه در دوره وزارت ارشاد دولت محمود احمدي نژاد فعاليت مي كند . به هر ترتيب يك نشريه رسمي كشور است . دور از شان يك نماينده مجلس است كه با رسانه هاي هر چند مخالف چنين برخورد كند . آقاي مقيمي چه بخواهد يا نخواهد چندید هزار نفر از مردم حوزه انتخابيه ايشان نيازهاي خبري و اطلاعاتي خود را از طريق اين نشريه جويا مي شوند. پس اين نوع حرف ها در شان يك نماينده آن هم نماينده مردم با فرهنگ شرق مازندران و نماینده ای که ادعای رسانه ای بودن را دارد، نيست .
5- آقاي مقيمي؛ مردم حوزه انتخابيه شما آن چند نفري نيستند كه همه جا اطرافت حاضر هستند و با سلام و صلوات به دورت حلقه می زنند. بسياري از مردم حوزه انتخابيه هنوز عكس شما را نديدند ، بيشتر مردم منطقه شايد از نزديك شما را نشناسند. خيلي ها هم اسمتان را به خاطر نمي آورند . اگر احيانا كساني هم به شما راي دادند به اعتبار افراد ديگر بود!پس به شما (دكتر!!) مقيمي توصيه مي شود تا جايي كه امكان دارد ارتباط تان را با مردم منطقه از طريق هر وسيله ممكن از جمله رسانه هاي محلي بيش تر كنید .