چرا جنگل نشينان نسبت به جنگل بي تفاوت شده اند؟

در ساليان گذشته با آنكه جنگلها انبوه تر و پرپشت تر بود آيا جنگلها با بحران آتش سوزي مواجه نبودند؟ آيا در آن زمان از هلي كوپتر و هواپيماي آبپاش خبري بود؟ آ؛يا امكان كمبود بارندگي‘ خشكي‘ و بادهاي پاييزي در گذشته وجو نداشت؟ آيا در گذشته راههاي دسترسي به عمق جنگلها وجود داشت؟و...