شماره 15
امام جمعه نکا در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران جدید و قدیم:
صد حیف که قربانی رفت و صد شکر که سعادت آمد
ابراهیم قربانی فرماندار شهرستان نکا در دو دوره دولت خاتمی در حالی مراسم تودیع خود را برگزار کرد که بنظر میرسید همه گروهها از وی راضی بودند.

محمدحسن جمشیدی نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی که از حمایت اصولگرایان منطقه برخوردار است در این مراسم با حرفهایی که همه حضار را به خنده وا می داشت گفت:"قربانی هم فشار راستی ها را تحمل کرد و هم فشار چپی ها را، روزی مشارکتی ها تلاش می کردند وی را بردارند ولی قربانی خواست مثل سیمان محکم باشد."
وی همچنین صحبتهایش را اینگونه بیان کرد: قربانی انصافاً به این شهر خدمت کرد و من اول خواستم از وجود این نیروها استفاده شود. من هر وقت ساعت 12 شب، ساعت 6 صبح به وی زنگ می زدم ایشان آماده بودند و جواب مثبت می دادند.
جالب تر از همه دفاع جمشیدی از قربانی در این روز، قضیه سیل نکاست که می گفت: همه سیل زدگان از شخص ایشان راضی هستند در حالیکه بارها نماینده در محافل مختلف در استان و شهرستان از حیف و میل در بودجه سیل و نیز در سفر اخیر استاندار به شهرستان هم جمشیدی با عصبانیت خطاب به استاندار از ترکیب مدیرانی که تابحال پرونده سیل را در اختیار داشتند اعتراض داشت که با این ترکیب کار به جایی نمی رسد!
حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه شهر هم در مراسم تودیع ابراهیم قربانی و معارفه یوسف سعادت فرمانداران سابق و جدید این شهرستان ضمن ابراز رضایت از عملکرد قربانی گفت:صد حیف که قربانی از این شهرستان رفت و صد شکر که شخص مورد قبول جایگزینش شد. امیدواریم در این تغییر و تحول برکاتی نهفته باشد.
وی نیز از سعادت فرماندار جدید خواست تا بصورت جدی تر در خدمت رسانی به این شهر تلاش کند و افزود: احمدی نژاد با شعار و روش مدیریتی جدید روی کار آمد و امیدواریم زیر مجموعه ایشان هم ساده گرایی، پرهیز از تشریفات و تجملات، زهد (برداشت کم بازدهی زیاد) و حداکثر تلاش برای خدمت رسانی را داشته باشند.
وی نیز افزود: بنده نقشی در فرماندار شدن شخص سعادت نداشتم ولی ممکن است در کل، توصیه هایی داشتیم.
اما جمشیدی در صحبتهایش که پس لز امام جمعه نوبتش بود گفت: اینطور نیست که امام جمعه محترم هیچ نقشی در انتخاب نداشته باشند، ما هر کاری را در شهرستان با مشورت ایشان انجام می دهیم!
اما شفقت استاندار مازندران که بعد از آن سخنران جلسه بود در خصوص انتخاب سعادت گفت: بنده مذاکراتی که با ایشان داشتم خودم شخصاً وی را انتخاب کردم و بعهده هیچکس نیست. امیدواریم بتوانیت از این انتصاب روسفید بیرون آئیم. استاندار، فرماندار جدیدش را اینگونه معرفی کرد: کارشناس ارشد کشاورزی، سابقه کار در وزارت کشور، بنیاد مستضعفان، سابقه فرهنگی و آموزشی و...
شفقت هم از قربانی بعنوان چهره ای پرتلاش خواند و افزود:ضرورت جابجایی ضرورت علمی و تحول گرایی است. خیلی از موارد ارتباطی به تفکر سیاسی ندارد. نگاه مدیریتی من خلاقیت گرایی است که با جابجایی مدیریت و نوآوریها، خلاقیتهای جدید سرعت بیشتری به توسعه و خدمت ببخشد.
قربانی فرماندار سابق نکا هم در ابتدا به اشاره به سابقه 5/13 ساله خدمت در نکا افزود: تلاش بنده این بود که با همه گروهها و اقشار روابط خوب داشته باشم. وی نیز گفت خدای را شاکرم که به بنده صبر عنایت کرد تا در برخورد با اربابرجوع در پای صحبتهای یکایک آنها بنشینم و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات آنها معطوف کنم. وی همچنین از جریان سیل نکا و خدمات رسانی یاد کرد و نیز احداث شهرک صنعتی، تأمین آب کشاورزی، مجتمع های فرهنگی و ورزشی، کمربندی و ... از برنامه های اساسی فرمانداری در بین این مدت دانست و نیز ارتباط تنگاتنگ اعضای شورای اداری و یکایک مدیران شهرستان و روابط دوستانه و صمیمی در این شهرستان را یادآور شد و افزود: یکی از تلاشهایم این بود که جایگاه دولت و فرماندار بعنوان نماینده دولت در مأموریتها ملموس باشد و فرماندار بعوان مدیر سیاسی و نه عضو حزب سیاسی عمل کند و همه اندیشمندان و تفکرها پایشان به فرمانداری باز بود.
ابراهیم قربانی در پایان سخنانش گفت: از همه شهروندانی که نتوانستم همه خواسته هایشان را برآورده کنمعذرخواهی و از همه مدیران و همکاران تشکر می کنم.
یوسف سعادت پس از دریافت حکم فرمانداری شهرستان نکا دقایقی صحبت کرد که بیشتر جنبه تعارفات داشت.
امیدواریم طی شماره های آینده مصاحبه ای را با وی ترتیب داده تا همه خواننده های نشریه از دیدگاههای وی مطلع شوند.
" سرمقاله "
شوراها ؛ قدرت برتر محلی و فرصتی یگانه
هرچند ، سازماندهی را جزء نخستین وظایف مدیر می دانند، ولی بنظر می رسد که آین مهم به میزانی که قادر است در راهبرد مدیریت توسعه موثر واقع شود، حداقل در جوامع و سازمانهای عقب مانده ، کمتر مورد توجه قرار می گیرد.
برای سریعتر کردن حرکت پیشرفت و دستیابی به اهداف گسترده تر لازم است از سازماندهی یا چیدمان منابع بصورت یک مهندسی مستمر استفاده گردد. از نمادها و شاخصه های بارز مدیریت در حوزه سازماندهی را می توان به تمرکز یا عدم تمرکز قدرت، مدیریت و اداره معطوف داشت. شوماخر اندیشمند آلمانی می گوید؛ توسعه با منابع شروع نمی شود، با انضباط و سازمان آدمیان حاصل می گردد. مصداق عینی این بیان حکیمانه و مدبرانه را می توان در عملکرد دولت اصلاحات به تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره داشت. شوراها بيانگر ساختار عدم تمركز قدرت و مشاركت عمومي در اداره كشور مي باشد كه به تعبير ديگر مي توان آن را دولت (حاكميت ) كوچكی خواند كه قادر به تدبير مستقل در حوزه ماموريت خود می باشد. در چنين ساختاري، هر يك از مناطق به مقتضاي برخورداري از قدرت تفكر، خلاقيت، تصميمگيري و مديريت بومی (محلي) از شانس و فرصت متفاوت شدن با ديگر مناطق كشور را داراست. در اين الگو نمي توان تمام عقب ماندگيها را تنها به دولت مركزي نسبت داده و صرفاً به انتقاد و اعتراض یا گلايه بسنده كرد. افراد و گروههاي كوچك توانمندي كه در دور افتاده ترين روستاهاي كشور در صورت دستيابي به موفقيتهاي محلي از فرصت تبديل شدن به الگو و راهيابي به سطوح بالاتر قدرت و تصميم گيري منطقه اي و ملي را برخوردار مي باشند. لكن در عمل، همچنانكه پيشرفته ترين اصل قانون اساسي (تشكيل شوراها) طي دو دهه معطل و اجرا نشده بود، جاي تعجب نيست كه استفاده و بهره وري بهينه از پتانسيلهاي آن هم طي 7 سال پس از تشكيل شوراها هنوز به حد مطلوب خود نرسيده باشد،لازمه بازدهي بالا در تصميم گيري شوراها برخورداري و انتخاب جامعه از افراد آگاه، مجرب و مسئوليت پذير خواهد بود. متاسفانه كشور ما در سطوح مختلف از ضعف مفرط برخورداري از نيروي انساني و مدیران مجرب و آموزش دیده رنج مي برد. در ارتقاء بهره وري از ساختار شوراها و تسريع در توسعه ملي بايد به انديشه تربيت و تدارك رهبران آگاه و توانمند محلي بود. توانمندي در تصميم و مديريت جزبه ارتقاء دانش و اطلاعات و بهره گيري از تجارب موفق ديگران همراه با تجهيز و تدارك تكنولوژي مناسب ميسر نخواهد شد اميد است دفاتر اجتماعي و عمران شهر و روستاي استانداري ها، واحد هاي ذيربط در فرمانداريها و بخشداريها با آموزش و برنامهريزي بيشتر، فرصت مديريت شوراها، بارورتر گردد.
در تعیین اولویت برنامه ریزی توسعه ای بهشهر
اختلاف نظر میان اعضای شورای شهر و نماینده مجلس
بهشهر-نظری/ شورای شهر بهشهر در جلسه اخیر خود به بررسی اولویتهای و نیازهای اساسی این شهرستان جهت ارائه به کارگروههای استان برای تصویب در جلسه هیئت دولت همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان پرداخت.
در این جلسه اعضای شورای شهر ضمن مخالفت صریح با پیشنهاد محمدحسن جمشیدی نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اولویت و نیاز ضروری توسعه ای شهرستان در سفر هیئت دولت به این شهرستان اولویت اول توسعه منطقه را احداث بزرگراه امیرآباد به پاسند و دامغان دانستند.
دکتر حق پرست رئیس شورای شهر بهشهر همچنین در این جلسه به حل مشکل کارگران کارخانجات این شهر بویژه چیت سازی و لینتر پاک، اعتبار برای تعریض خیابان امام، آزادسازی کاخ صفی آباد برای استفاده گردشگران و ... را از دیگر اولویتهای توسعه شهری بهشهر دانست.
لازم بذکر است به اعتقاد اعضای شورای شهر، جمشیدی نماینده شهرستانهای نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس طی نامه ای اولویت اول توسعه بهشهر را برای تصویب هیئت دولت احداث بیمارستان با بنای بزرگتری در جای بیمارستان امام خمینی این شهر معرفی کرده که اعضای شورای شهر معتقدند با توجه به جایگاه بندر امیرآباد در توسعه شهرستان ایجاد این بزرگراه باید در اولویت باشد.
افزایش 20 درصدی آمار طلاق مازندران در سال 84
مهر/آمار طلاق در استان مازندران طی سال گذشته نسبت به سال 83 ، 20درصد افزایش داشته است.
مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: آمار طلاق در مازندران طی سال 81 ، 2هزار و 794 مورد ، سال 82 ، 2هزار و 993 مورد ، سال 83 ، 3 هزار و 128 مورد و در سال 84 ، 3 هزار و 754 مورد اعلام شده است که 20 درصد بیشتر از سال 83 بوده است.
فرج الله ملکی تصریح کرد: رشد فزاینده طلاق در مازندران نگران کننده است و اگر برای حل این معضل چاره اندیشی نشود در آینده به بحران تبدیل خواهد شد.
وی ، مشکلات روحی و روانی ، بی توجهی به مسائل اعتقادی ، گرایش به مصرف مواد مخدر ، نداشتن توافق اخلاقی ، بدبینی و سوء ظن ، زود باوری و درک نکردن یکدیگر را از مهمترین علل جدایی زوجین اعلام کرد.
ملکی ، شناخت و آگاهی افراد قبل از ازدواج ، داشتن حداقل امکانات زندگی ، پایبندی به مسائل اعتقادی و دینی را در کاهش آمار طلاق مهم دانست و گفت: تمام سازمانها و ارگانهای فرهنگی باید برای کاهش طلاق فرهنگ مهارتهای ارتباطی و ازدواج با جوانان را بیاموزند.
برپایی جلسه پرسش و پاسخ شورای شهر نکا
همزمان با نهم اردیبهشت و هفته شورا شورای شهر و شهرداری طی نشستی در مسجد جامع شهر در جمع تعدادی از شهروندان به بیان گزارش عملکرد خود پرداختند.
صادقیان شهردار نکا در این نشست به تعدادی از سوالهای کتبی شهروندان پاسخ داد.
لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه، امام جمعه شهر معضل عمده ی شهر را وضعیت بهداشتی، زباله ها و تاکسیرانی در شهر بویژه در روزهای جمعه برای نمازگزاران روز جمعه دانست.
پیرو تودیع و معارفه در آموزش و پرورش گلوگاه
گروه سیاسی؛
در گزارش تودیع و معارفه مدیریت آموزش و پرورش گلوگاه، مندرج در شماره 13، قول دادیم که نقد و نظر خوانندگان و بهنگر را درخصوص مطالب بیانشده، اعلام نماییم:
1-خواننده محترمی در تماس تلفنی که خود را فلاح و رئیس ستاد انتخاباتی دکتر احمدی نژاد در شهرستان بهشهر معرفی نمودند، اعلام داشتند، " چون بهنگام انتخابات نهم ریاست جمهوری گلوگاه هنوز شهرستان نبوده ، بهمین دلیل گلوگاه فاقد ستاد و رئیس مستقل بوده است. چنانچه آقای محمود جانلو(شیخ رامین ) مدرک یا حکمی دارند ارائه نمایند، اعتراض ایشان را بعنوان رئیس ستاد در عزل و نصب مورد نظر بی ربط می دانیم " . همکاران ما در پاسخ گفتند چون آقای محمود جانلو در اغلب مراسم دوستان اصوالگرای شهرستان گلوگاه با این عنوان خطاب می شوند، بدان مبادرت گردید.
2- بیان آقای انتظاری، معاون آموزش و پرورش استان ، در پاسخ به اعتراض آقای محمود جانلو، مبنی بر اینکه " اعتراض ایشان را دلیل شجاعت دولت احمدی نژاد می داند " شگفت آور می باشد، زیرا فارغ اظهارات آقای فلاح، تمام نیروهای سیاسی گلوگاه به فعالیت و دفاع جدی و پیشگامانه شیخ رامین محمود جانلو از دکتر احمدی نژاد را از دور نخست انتخابات ریاست جمهوری شاهد و واقف می باشند، و این بر خلاف اغلب دوستان به حکومت رسیده ای است که در هیچیک از دو دوره به آقای احمدی نژاد رای نداده و یا در دور دوم به دوستان ایشان ملحق شدند، این قاعده را بنحو محتمل مشمول جناب انتظاری هم می داند. و گرنه یک اعتراض ساده را بر نتابیدن و تحمل آن را از جانب خود، به شجاعت رئیس جمهور نسبت دادن، کم لطفی بسیار در حق دوستان سینه چاک و عریانی چون آقای محمود جانلو می داند.
3- اما صحبتهای آقای ملک محمودی که " اولاً حرفهای سیاسی را کنار بگذاریم، روزی نماینده محترم آقای جمشیدی به من گفت شما رئیس چپ هستید من به شوخی به ایشان گفتم شما اصولگرایی را برایم تعریف کنید می بینید که از من اصولگراتر پیدا نمی کنید. اصول گرایی به معنای واقعی آن باید تعریف شود، در چپ هم اصولگرا داریم و هم در راست و هم در طرفین دو جناح فرصت طلب هست. آقای فاضلی ( رئیس سازمان) اگر واقعاً مرا، روحیه مرا، فکر و عملکرد مرا می شناخت نه تنها نمی گرفت بلکه پست ( ارتقاء ) هم می داد... با بسیاری از اصلاح طلبان گروه خونی من نمی خواند ولی به آنان احترام می گذارم. مانند مشارکتی ها بچه های خوبی هستند نمی گویم باید اعدام شوند. کافر هم نمی دانم، نهضت آزادی و ملی گراها یا بیت فلان مرجع( بخوانید آیه ... منتظری) را قبول ندارم ما خط مشی شهید بهشتی و مدنی و امام را شناختیم و آنرا ادامه می دهیم ما پشتیبان ولایت فقیه هم هستیم این اعتقاد ماست و امروز هم اگر مقام معظم رهبری فرمان بدهند فردا هم جبهه هستیم."
1-3 . هرچه فکر کردیم نتوانستیم از منظور ایشان در کنار گذاشتن حرفهای سیاسی پی ببریم، چون تمام حرفهای بعد ایشان را سیاسی دیدیم، مگر اینکه همچون برداشت ایشان از اصولگرایی ( که عموماً به عنوان یک اصطلاح و مفهوم سیاسی نو و سازگار با طبع دوستان محافظه کار راست یا سنت گرا می باشد مورد استفاده قرار می گیرد) پیام ویژه ای مورد نظرشان باشد. فرضاً اینکه هر حرف موافق علایق حاکمیت را غیر سیاسی پنداشته و همچون تکفیر نمودن منتقدین را .
2-3. اگر عنوان " ریاست انتسابی چپ" گلوگاه توسط آقای جمشیدی به مزاقشان خوش آمد، باید بدانند که مسئولیت پاسخگویی بسیاری از مسائل انتسابی جامعه گلوگاه به چپ سنتی هم متوجه ایشان خواهد شد، از جمله حذفهایی که به حکم عقل جز ندامت و طلب مغفرت برای آن را منطقی نمی داند.
3-3. اشتباه ایشان در تحلیل و تفسیر سفسطه آمیز از اصولگرایی این است که تصور نمودند با برداشت و بیان شخصی از چند کلمه یا اصطلاح سیاسی قادرند نگرش یک جریان سیاسی را نسبت به فرد یا افراد دیگر را به همین سادگی تغییر دهند و به همین دلیل مدعی می شوند که " از من اصولگرا تر پیدا نمی کنید" ( ادعای کاتولیک تراز پاپ )
4-3 . با توجه به اینکه عزل خود را ناشی از عدم شناخت آقای فاضلی می دانند، از جناب فاضلی خواهش می کنیم برای ایشان وقت ملاقاتی تعیین تا شاید جبران مافات شده و در فرصتهای بهتر و بالاتر مورد استفاده قرار گیرند.
5-3 در حیرت از فرد زیرکی چون ایشان که تمام رفتار و خصایلش را سیاسی( پیچیده و حسابشده ) می نمایاند، چگونه این ناسپاسی و قدرناشناسی بی حاصل را که به مثابه گاز کردن بر پستان است را در پایان مدیریت خود از حاکمیت اصلاح طلبان نسبت به مشارکتی ها روا داشته و محترمانه با بچه خواندن آنان، تا مرز کفر و اعدامشان به پیش می راند ( احتمالاً کار نیکو کردن از پر کردن است ) و همچنین است اعلام نفی و عدم قبول نهضت آزادی، ملی گراها و بیت فقیه عالیقدر آیه ... منتظری .
البته حواس آقای ملک محمودی نبوده است که عنوان مرجعیت را تحت عنوان " بیت فلان مرجع " بکار بردند که اینهم برگی بر سوابق چپ گرایی ایشان افزوده است.
6-3. بهتر بود در پیروی از مرحوم شهید بهشتی و مدنی و امام (راحل) به مصادیق روشن از شخصیتهای حی و حاضر همچون خاتمی، هاشمی، کروبی و ... آدرس می دادند که در گذشته نزدیک هم به ایشان تمسک زیادی داشتند و همچنین در پیروی از ولایت فقیه، امیداوریم دوستان اصولگرا این اعتقاد قلبی را از ایشان پذیرفته و انشاء ... به تدابیر و حکمت رهبران، دیگر جنگی در کشور اتفاق نیفتد و ایشان هم مجبور به آزمایش سخت حضور در جبهه، نباشند.
7-3. برادرمان آقای ملک محمودی بدانند که هر چند در گذشته خود را علامه و همدان جناح چپ در گلوگاه می دیدند ولی با تحولات سیاسی-اجتماعی برهه اصلاحات ، متاسفانه از غافله فکری چپ اصلاح طلب عقب مانده و توصیه می نماییم در فرصت فراغت از قدرت به مطالعه و باز سازی فکری خود بپردازند.
4. آقای محمدیان در مقدمه مطالب گفتند؛ " از اینکه در محضر علما صحبت می کنم و به عنوان یک شاگرد از بچه گی تا به حال در پای منابر این عزیزان بودم، آنچه یاد گرفتم ازاین عزیزان ، پس می دهم و ... " ضمن آرزوی مجدد و مکرر توفیق برای ایشان( به مصالح انسانی،دینی و محلی ) ، به علت وضوح بیش از حد، از درج و تکرار بیشتر سخن و تحلیل آن خودداری و به همین مقدمه بسنده نمودیم و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
5. امام خمینی (س) در پیام سال 1356 به اتحادیه انجمنهای اسلامی اروپا –آمریکا می فرمایند: نکند خدای ناکرده در جامعه ما بجایی برسیم که مردم ما را بگونه ای ببینند و بشناسند و انتظار داشته باشند و لکن ما آنگونه نباشیم( نقل به مضمون) . لازم است این بیان اخلاقی –مدیریتی و اجتماعی امام خمینی در هر سطحی از مهارت و توانمندی فردی و مناصب اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، بنحویکه هیچوقت خود را استاندار کامل در جایگاه مورد استقرار تصور نکنیم و برای عقب نماندن از استاندارد واقعی و عملی، تلاش نماییم با شناخت از معیارها و ملاکها از الگوی موفقیت و شایستگی در دستیابی به نتایج مطلوب و مورد انتظار جامعه دست پیدا کنیم. قطعاً مشاوره، مطالعه نمونه های موفق، ابتکار همراه با سخت کوشی می تواند مقامات اداری و اجتماعی را در تامین خواسته های عمومی نزدیکتر نماید.
حل مشکل سیل زدگان نکا وارد فاز بعدی شد
سیل زدگان نکا پرداخت حق و حقوق سیل زدگان و نیز موافقت با آنها از اساسی ترین دغدغه و چالش مدیران و سیاستگذاران منطقه طی سالهای اخیر بوده بطوریکه بخش اعظمی از انرژی و ظرفیتهای مدیریتی این مدیران صرف آن هزینه شده است.
در اواخر سال 84 ابوطالب شفقت استاندار مازندران طی سفری به نکا سعی کرد این مسئله را بصورت کدخدا منشانه حل کند و ظرف چند هفته مطالبات همه سیل زدگان حاشیه رودخانه را از زمین تعاون و دیگر اموال ستاد حوادث در این شهرستان بپردازد.
از طرفی صادقیان شهردار نکا که در سفر استاندار بعنوان مجری پروژه معرفی شده بود طی اطلاعیه ای از همه شهروندان سیل زدگانی که در سال 78 هیچگونه پول یا سرمایه ای از دولت دریافت نکرده اند را دعوت کرد که به شهرداری مراجعه نمایند.
در حالیکه شایعه شده دیوان محاسبات کشور به نحوه رسیدگی به پرونده سیل از سوی مدیران اجرایی در استانداری ، ستاد حوادث و فرمانداری ایراداتی را مطرح کرده و حتی احکامی را هم علیه آنها صادر کرده است. که با توجه به وضع موجود بنظر نمی رسد به شیوه ای که استاندار مازندران سعی در حل و فصل قضیه طی چند هفته را داشت با بمببست مواجه شده و این معضل شهرستان وارد فاز جدیدی شده است. و نیز اقدام شهرداری در کشاندن افراد جدید بر آمار معترضین و بلاتکلیفان و ادامه روند موجود می افزاید.
درگیری برای عدم جذب کارگران بومی در شرکت کشت و صنعت
روز جهانی کارگر در سراسر دنیا شاهد بیان مطالبات کارگران هستیم. اما این روز در شرکت کشت و صنعت شمال بیشتر شبیه تسویه حساب بود.
در این روز شاهد درگیری دهها تن از کارگران کارخانه کشت و صنعت شمال واقع در جاده نکا-ساری با برخی از کارگران و بومیان منطقه بودیم. بسیاری از بومیان منطقه معتقدند از وقتی که سهامداران جدید مالک کارخانه کشت و صنغت شدند با بی توجهی به کارگران قراردادی بومی و نیز رانندگانی که سالها از طریق این شرکت امرلر معاش می کنند اقدام به جذب نیروی کار از استانهای خود و نیز رانندگان غیر بومی برای حمل بار نموده است که با اعتراض برخی بومیان مواجه شد، که در اثر درگیری و زدوخورد در نهایت منجر به شکسته شدن شیشه های کارخانه و وارد آمدن خسارتهای مالی گردید.
این در حالی بود که در مدت چند ساعته این درگیری که هر لحظه بر تعداد افرادی که از بدنشان خون جاری می شد لفزوده می گردید و با اینکه حتی بیم هر نوع خطرات دیگری را داشت هیچ نیروی امنیتی بطور مستقیم دخالتی نداشت و تنها چند مأمور از دور نظاره گر این صحنه بودند.
دکتر احمدی رئیس شبکه بهداشت نکا شد
طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، دکتر احمدی بعنوان رئیس شبکه بهداشت شهرستان نکا انتخاب شد.
دکتر خراسانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این مراسم، سیستم بهداشت و درمان را سیستمی خسته کننده دانست چرا که با آلام و دردسرهای مردم سر و کار دارند و افزود : کسی که در این سیستم کار می کند زود فرسوده می شود.وی همچنین گفت دکتر حیدری رئیس سابق شبکه بهداشت نکا آدم زرنگی بود که زود استعفاء داد و خودش را راحت کرد.
وی گفت: چون در این سیستم متوسط تحصیلات بالاتر از سایر دستگاهها است افرادی که ضریب هوشی بالاتر و مدیریت لایقی داشته باشند زیاد است.
همچنین افزود:سیستم بهداشت و درمان تابحال مهجور بوده و در تقسیم بودجه نسبت به آن کملطفی شده است.
دکتر حیدری هم که این مراسم تودیع وی هم بود، طی سخنانی اشاره به کمبود نیرو و بودجه طی سالهای تصدی مدیریتش به برخی شاخصهای بهداشتی شهر اشاره کرد که در این مدت رشد کرده است.
بدون شرح (سبیل!!)
![]()